Wintercamp

Skidåkning för våra gymnasieelever.

Ingridskolans koloniverksamhet är beläget i Idre i Älvdalens kommun. Vi har två fina hus belägna högst upp på Idre fjäll med förunderlig utsikt över fjällvärlden. Tillvaron här ger eleverna tillfälle till äventyr, natur och ett lugn som är välbehövligt för alla.

Utöver den enorma naturrikedom som verksamheten vilar på är detta även ett tillfälle för var och en att träna sig i självständighet genom det ansvar man delar med bland annat matlagning, hushållssysslor och personlig omvårdnad. Veckorna detaljplaneras av personal och kollodeltagare tillsammans.

Majoriteten av kolonipersonalen är från Ingridskolans ordinarie skol- och fritidsverksamhet. De har god kännedom om eleverna. Inriktningen på vår verksamhet är traditionellt sommarkollo med TEACCH-anpassad pedagogik och strukturerat program för varje dag.

På Wintercamp är det förstås vintersporter som skid- och snowboardåkning i fokus. Eleverna har även tillgång till den närbelägna sporthallen där man kan ägna sig åt simning och olika inomhussporter som pingis, bowling eller gymträning.

Tillsammans skapar vi härliga minnen för livet!

Välkommen med din ansökan.
Blankett hittar du här.

MG_5354