After School

Häng med oss efter skolan!

På Ingridskolan erbjuder vi After school, korttidstillsyn (KTT) efter skoldagen.

Hos oss erbjuder vi en trygg plats där du kan träffa andra deltagare, testa olika aktiviteter, återhämta dig/ta det lugnt och utvecklas.
Vi möter dig med respekt, glädje och är noga med att lyssna på dig. I den mån det går försöker vi att anpassa oss efter dig på bästa möjliga sätt.
Vi jobbar efter TEACCH-pedagogiken, vilket betyder att vi har tydliga scheman och genomgångar för vad som kommer att hända på After School varje dag.
After school startar med en gemensam samling där vi går igenom eftermiddagen.
Den startar 14.40 måndag – torsdag och 12.30 på fredagar.
Varje dag erbjuds ni minst två aktiviteter, studiegrupp samt gym. På After school serveras hälsosamt mellanmål varje dag.
På fredagar har vi längre tids KTT och då erbjuds det större utflykter/aktiviteter som tar längre tid. Dessa aktiviteter brukar vara mycket uppskattade.
Alla veckans aktiviteter är valda utifrån deltagarnas önskemål och pedagogernas kompetenser.
Varje månad mejlas fritidsfoldrar ut med information om vad som kommer ske kommande månad.

Låter det intressant?

Ansökan sker via er hemkommun. Ansökan gäller korttidstillsyn för skolungdom över 13år.

Vi ser fram emot att träffa dig!