Längan

Välkommen till Ingridskolans Fritidshem!

På Ingridskolan erbjuder vi fritidshemmet Längan. Det är en trygg plats där du får träffa andra elever, prova på olika aktiviteter eller bara ta det lugnt. Vi möter dig med respekt och glädje och försöker anpassa oss efter dina behov på bästa möjliga sätt.

Ingridskolans fritidshem utgår från Skolverkets läroplan för fritidshem. Precis som i övrig verksamhet på Ingridskolan arbetar vi utifrån TEACCH-pedagogiken vilket innebär att vi har tydliga scheman och genomgångar för vad som ska hända.

Veckans aktiviteter är valda utifrån elevernas önskemål och pedagogernas kompetenser. Varje dag har en fast aktivitet och dagen startar med en gemensam samling där vi går igenom vad som ska hända under eftermiddagen. På fredagar öppnar Längan tidigare än under de andra veckodagarna och då erbjuds ibland utflykter eller större aktiviteter som tar längre tid att genomföra. Dessa brukar vara mycket uppskattade.

Varje vecka mejlar vi ut veckobrev och varje månad mejlar vi ut information om hur den kommande månaden kommer se ut. Ni kan alltid kontakta oss vid frågor eller funderingar.

Varmt välkommen till oss på Längan

MG_5273