Naturvetenskapsprogrammet - Inriktning Natur/Samhälle

Är du intresserad/nyfiken på hur världen fungerar?
Vill du utöka dina kunskaper/förståelse för naturvetenskapens roll i samhället? Vill du analysera, formulera och lösa problem med hjälp av naturvetenskapliga metoder?

Naturvetenskapsprogrammet ger dig en möjlighet att utveckla dina kunskaper och förståelse för sammanhang i naturen och om livets villkor.
Målet för dina studier är att kunna upptäcka, formulera och lösa problem på ett kreativt sätt. I våra naturvetenskapliga kurser blandas teori med experiment och laborationer.
Vi arbetar också ämnesövergripande för att tydliggöra och förankra kunskaper på ett stimulerande sätt. Viktigt att få möjlighet att diskutera, reflektera och argumentera runt kunskaperna.
Som gymnasieelev får du ett individuellt studieupplägg som passar just dig.

På Ingridskolans gymnasium samverkar lärare för att du skall få en så kvalificerad utbildning som möjligt. Vi har ett ödmjukt förhållningssätt till var och en på vår skola.
Fördjupningsarbetet och det individuella valet ger dig rika möjligheter att få studera önskade ämnen som skolan erbjuder.
Naturvetenskapsprogrammet ger dig behörighet att söka de flesta högskoleutbildningar. Du får en gedigen grund för vidare studier.

Välkommen med din ansökan till Ingridskolan.
Blankett hittar du här.

Kursöversikt Natur natur hittar du här.
Kursöversikt Natur samhälle hittar du här.